Fixy-Fact
Hi,

Are you a member? Please Log In. If not, please click 'Register' on above menu. Quick to register and simply just click here to make an account, this account will become your identity while you enjoy full features of Fixy-Fact forum and make sure you fill in data with correctly.

Make sure you read terms of agreement in our forum to prevent disobedient, click here to go.

Thank you for your concern!

Best,
Fixy-Fact Team

Pencil Printer, Nge-Print Dengan Pensil (No Ink)

Go down

Pencil Printer, Nge-Print Dengan Pensil (No Ink)

Post by τεχνολογία on Thu Jan 27, 2011 7:50 pm

Teknologi emang ga ada matinya ya. Kali ini ada konsep baru yang unik dalam mencetak laporan/naskah/berkas. Kalau biasanya kita mencetak berkas dengan bantuan tinta, konsep ini memperkenalkan printer dengan menggunakan bahan dasar pensil, bukan tinta. Idenya cukup menarik, namun mungkin hanya pada penggunaan-penggunaan tertentu mengingat bahan dasarnya pensil, tulisan yang tercetak bisa dihapus. Namun ini masih sebatas konsep dan akan diimplementasikan.




keuntungan :
* Printer ini dapat mencetak dan menghapus.
* Kertas bisa digunakan kembali.
* Pohon terselamatkan.

gimana, unik ga ? mudah"an aja dapat terealisasikan secepatnya
avatar
τεχνολογία
Fixy-Fact Citizen
Fixy-Fact Citizen

Posts : 18
Credits : 5052
Reputation : 3
City : MARS
Browser : Mozilla Firefox

View user profile

Back to top Go down

Re: Pencil Printer, Nge-Print Dengan Pensil (No Ink)

Post by nightmare on Sun Jan 30, 2011 12:19 pm

wahahah...

mau dong gua.. biar gak usah beli2 tinta lagi..
udah ada yang jual apa belom nih...?
:))
avatar
nightmare
Fixy-Fact Activist
Fixy-Fact Activist

Posts : 571
Credits : 844
Reputation : 82
City : in your dreams!
Browser : Google Chrome

View user profile https://www.facebook.com/home.php?#!/Nightmare.Evo

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum